Thursday, August 16, 2007

MURAHNYA RAJA PETRA DIBELI IBRAHIM ALI

Hebat sangatkah Raja Petra hingga Ibrahim Ali sanggup nak sponser dia.. Atau apakah muslihat bekas wakil rakyat Pasir itu hinggakah sanggup menaja raja pembohong itu…? Itulah bisik kata hati saya sebaik sahaja perkhabaran terbaru manusia yang pernah bergelar sebagai katak itu.
Ibrahim Ali dan Raja Petra dikatakan sudah menemui kata sepakat untuk mengadakan sesi ceramah untuk memburukan kerajaan. Dalam sesi yang akan diadakan di hotel-hotel terkemuka itu akan turut dihadiri oleh bloggers-bloggers pembangkang.

Bukan itu sahaja malah, mereka juga turut merancang untuk melatih para blogers baru dalam usaha membentuk satu kumpulan bloggers terbesar dan teridiri dari serata tanah air semata-mata untuk menanamkan idealogi ataupun fahaman songsang mereka itu.

Dalam perbincangan yang turut dihadiri oleh 14 mata disalah sebuah hotel itu, Ibrahim Ali telah bersetuju untuk menanggung segala perbelanjaan termasuklah, urusan sewa dewan hotel, urusan makan minum peserta dan macam-macam lagi.

Maklumat tentang program yang dianggarkan memakan peruntukan puluhan ribu (RM) bagi satu program itu telah dinyatakan sendiri oleh sahabat saya yang mengaku rapat dengan ahli politik yang juga tokoh lompat parti itu.

Menurut sahabat itu lagi, segala perancangan telah pun di atur dan hanya menunggu masa yang sesuai sahaja untuk dilancarkan. Manakala, urusan untuk mengatur program ini agar berjalan seperti yang dirancangkan telah diserah tugas kepada individu yang juga seorang penulis blog terkenal.

Yang peliknya, apa sebenarnya motif yang tersirat disebalik tindaknya itu hinggakan bekas wakil rakyat yang dilucutkan keahlian UMNO itu sanggup membelanjakan wangnya yang bukan sedikit semata-mata untuk melaksanakan program tersebut.

Atau mungkin Ibrahim yang kini dilihat sudah hilang pengaruhnya mula untuk mencita publisiti murahan dengan menjadikan penulis blog yang kononnya cerdik , Raja Petra, sebagai kambing hitam tungganganya yang terbaru.

Kalaulah telaan ini betul, ini bermakna nilai seorang yang bernama Raja Petra, penulis blog kononnya teragung dan hebat begitu murah sekali… Hanya kerana sedikit wang saguhati yang dijanjikan oleh Ibrahim, dia sanggup dirinya dipergunakan sepenuhnya oleh insane yang tidak mempunyai pendirian itu.

Tapi, berita ini bukanlah sesuatu yang mengejutkan…Kerana, selama inipun Raja Petra sememanya penulis upahan. Sebelum inipun, dia dikatakan menjadi askar upahan Anwar Ibrahim… Dan, penulis yang tiada pendirian sepertinya, memanglah sesuai sangat jika bekerja Ibrahim Ali- Ahli politik `reject’ dari Pasir Mas itu.

1 comment:

Unknown said...

Memang betullah ko ni anak haram yang dah buta dibutakan oleh ideologi umno. Ha ha ha syok sendiri la ko. Konon nak burukkan RPK tapi blog pun sunyi takde sapa nak lawat. Aku sesat kat sini pun sebab ko spam kat laman RPK.

What a joke!!! Masuk balik la ke puki mak ko tuh. Tak de gunanya ko dilahirkan hanya untuk jadi pak hangguk kepada pemimpin yang tak berperikemanusiaan lagi.

Mungkin ada baiknya kau dilahirkan sebagai anjing atau babi saja dulu.